Rust - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Julia Schmidt - WaarBenJij.nu Rust - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Julia Schmidt - WaarBenJij.nu

Rust

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 Juli 2016 | Thailand, Phuket

Gisteren hebben wij lekker rustig aan gedaan. Uitgeslapen, stukje gewandeld om bij een lokaal straat restaurant te eten. Bij zo een 'restaurant' zit je op mini krukjes aan plastic tafels en aan de straat wordt je eten voor je gemaakt. Rick en ik namen noodles, ik instant en Rick met kip. Het was verassende lekker, om ons heen zaten alleen maar thaise mensen wij waren de enige buitenlanders. Voor 60 baht hebben wij samen geluncht. 100 baht is 3 euro 60 dus het was geen geld. Hierna liepen wij nog even langs onze favoriete winkel 7/11 om iets te kopen tegen de jeuk. Ik zit namelijk helemaal onder de muggenbulten en kan niet stoppen met krabben.

Na onze 7/11 trip liepen we langs een fruit stand waar er heerlijke fruitshakes gemaakt werden. Wij namen een appel bananen shake en vervolgde onze tocht terug naar het resort.
In het resort meteen badkleding aan en het zwembad in het was 32 graden en met geen wolkje aan de lucht was dit echt warm. Na heerlijk te hebben gezwommen en gerust op het lig bedje gingen wij terug naar de kamer. Ik moest alvast mijn koffer inpakken aangezien dat een hele klus is.

Na het inpakken en nog even spelletjes gespeeld te hebben, gingen wij naar een restaurant. Op tripadvisor hadden wij een italiaans restaurant gevonden. Na 10 min lopen waren wij hier. Beide een pizza besteld en een heerlijk drankje ik een kiwi sap en Rick een aarbeien, het was gepureerd fruit met een beetje 7up wat het wat friser maakte.

Na onze pizza's te hebben gekregen stond de eigenaar erop op een foto van ons te maken, nee niet met onze camera maar met zijn eigen. Wij wisten niet waarom, maar bij aankomst in het resort keek ik op zijn fb pagina en daar stonden wij.

Lekker geslapen en vandaag vlogen wij naar phuket. Eerst even ontbijten met pancakes en scrambled eggs. Op de luchthaven moesten wij meteen al met alle koffers door een scan maar mochten alle vloeistoffen nog laten zitten. Er kwam een label op met bagage checked. Wij denken dat dit komt door onze binnenlandse vlucht. Wij gingen simpel naar een self check in en onder onze paspoorten te hebben gescand kwamen onze boarding passen eruit. Na even doorgeklikt te hebben konden wij meteen ons bagage label printen. Ik heb toen maar even aan een air asia dame gevraagd of zij ons kon helpen. Na 2 min waren onze koffers gelabeld en mochten wij langs lange rijen naar een self scan. Onze boarding pas werd gescand en dan het koffer label en weg schoof de koffer over de band.

Na een vlucht van ruim 2 uur kwamen wij aan op phuket met regen.... bij buitenkomst werd ons een taxi voor 1000 baht aangeboden naar ons resort. Natuurlijk vonden wij dit te duur en zagen voor 200 baht een bus service dan deelde je een mini busje met andere. Na ongeveer 2 uur waren wij in ons resort.

Wij zitten bij kata beach bijna onderin van phuket. Koffers uitpakken en meteen verkleden en de buurt verkennen. Ongeveer 3 min lopen is een straat met restaurants en winkeltjes. Wij liepen langs massage salons en besloten toch maar een Thaise massage te nemen. Rick werd hard gemasseerd en bleef maar kraken dat vond zijn masseuse maar al te leuk.
De massage was echt nodig bleek achteraf, want wij voelden ons beide een stuk fijner. Klein stukje lopen en wij zagen een leuk restaurant met de naam viking. Beide bestelde wij geen Deens zoals op het menu stond, maar gewoon thais. Heerlijk gegeten en door met de straat verkennen. Wij liepen naar het einde van de straat en zagen ja hoor een 7/11. Ook zagen wij een bordje naar het strand 150 meter. Wij liepen op een amper verlicht pad naar het strand, op het strand aangekomen genoten wij van het uitzicht wauw.

Morgen gaan wij lekker een dagje naar het strand en verder nog even kijken wat wij gaan doen. Nu lekker relaxen op de hotel kamer.

Groetjes

• 25 Juli 2016 - 10:24

Petra:

Klinkt allemaal weer goed. Lekker eten en ontspannen massage. Snap dat je dat nodig hebt na zo'n klus als je koffer inpakken hahaha.