Budha - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Julia Schmidt - WaarBenJij.nu Budha - Reisverslag uit Phi Phi Don, Thailand van Julia Schmidt - WaarBenJij.nu

Budha

Blijf op de hoogte en volg Julia

27 Juli 2016 | Thailand, Phi Phi Don

Gisteren bij de big budha geweest, eerst met een lokale bus voor 30 baht pp en daarna onderhandeld met een taxi chauffeur. Wij hebben het zo voor elkaar gekregen dat de chauffeur ons de berg omhoog zou rijden die aardig stijl was te stijl om te lopen, daar zou hij op ons wachten en ons mee terug nemen. Beneden hebben wij weer een lokale bus gepakt wat echt ideaal is. Je klikt op stop wanneer je eruit wilt en hij stopt direct.

De big budha zelf stond nog aardig in de steigers want de trap ernaartoe en de binnen kant werd gerenoveerd. Voor 'maar' 1000 baht kon je een tegen kopen die binnen in de budha kwam te hangen met jouw naam erop. Hoe leuk dit ook klinkt vonden wij het nog best veel geld.

In de avond hebben wij lekker gegeten en heeft Rick bij een lokaal tentje een ijsje gekocht. Dit ijs werd voor je neus gemaakt op een bevroren plaat.

De volgende dag werden wij tussen 7 en 7.15 opgehaald. Om 7.20 begon ik mij zorgen te maken, maar op zijn Thais was het busje er 7.38. Dit busje bracht ons naar de phuket pier die 45 min rijden was. De rit was voor mij hell ondanks mijn wagenziekte pilletje was het niet vol te houden. De boot was gelukkig onwijs groot precies de boot naar teel alleen gaat deze naar koh phi phi.
Op de boot viel ik meteen in slaap en wer wakker toen wij er al bijna waren.

Meteen bij aankomst zag je al wat een onwijs mooi eiland dit is. Wj hebben de straten verkent en leuke dingen gezien en lekker geluncht. Wij gaan morgen een snorkel tour doen van een halve dag. Na meer dan 10 stalletjes die bijna allemaal dezelfde tour verkochten, hebben wij zoals echte Nederlanders de goedkoopste gevonden. Morgen van 10 tot 14 gaan wij op een boot krijgen lunch, onbeperkt friuit en drinken en gaan bays af om te snorkelen.

De go pro gaat mee en wij hopen mooie foto's te kunnen maken!!

Groetjes

• 27 Juli 2016 - 20:47

Petra:

Leuk verslag weer Juul! Genieten van dat mooie eiland en ook wij hopen dat jullie een mooie onderwaterwereld gaan zien en dit kunnen vastleggen met de Go Pro.
    Liefs uit Holland XX