Kayakken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Julia Schmidt - WaarBenJij.nu Kayakken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Julia Schmidt - WaarBenJij.nu

Kayakken

Blijf op de hoogte en volg Julia

01 Augustus 2016 | Thailand, Krabi

Gisteren zijn wij een halve dag wezen kayakken. Eigenlijk hadden wij geen verwachtingen van het kayakken. Eenmaal daar was het onwijs prachtig. De omgeving en de geluiden, je rook puur natuur. Er waren geen boten om ons heen alleen wij de Kayak groep.
Met de Kayak zijn wij naar een strandje gegaan de groepsbegeleider riep crabs, wij keken en zagen miljoenen kleine krabbetjes wegrennen en zichzelf ingraven. Wij mochten het strandje op en gingen met de krabbetjes mee rennen en deze fotograveren.

Hierna zijn wij door een hele mooie lagoon gekayakt. De foto's verschijnen vanavond.

Na een spierpijn volle dag kwamen wij uitgeput in ons resort.
Wij moesten haasten want om 19 uur werden wij in het resort busje verwacht onderweg naar ao nang.
In ao nang hebben wij een tour geboekt naar de Hot springs en de emerald pool. Daarna hebben wij heelijk thais gegeten en cocktails gedronken bij een bar.

Vandaag vroeg in de morgen werden wij opgehaald voor de tour. Na 45 min in het busje te hebben gezeten kwamen wij bij heerlijke Hot springs. Je mocht er maar 20 min inzitten anders was het slecht vorige je huid. Bij de hot springs zat ook een dame te time hoe lang iedereen erin zat. Ik vond het water op het begin te heet het water is namelijk rond de 40 en 42 graden. Om hier meteen in te gaan ging moeizaam. Dus eerst tot en met mijn knieën en uiteindelijk helemaal erin. Hierna gingen wij 30 min in het busje en naar de emerald Pool. Die ruim 2 km lopen was kwamen wij achter toen wij er waren, er stond een bordje met 2000 meter...

Maar goed, eenmaal daar was het adembenemend mooi, een Pool helemaal blauw met natuurlijk water erin. Het water was weer warm alleen nu rond de 35, 38 graden. Er zwommen mooie vissen in het water, wat ons opiel was dat de moslima's die om het water zaten het water in gingen met al hun kleren nog aan. Ik heb onwijs veel respect want deze vrouwen hebben de rest van de dag met deze natte kleren aangelopen. In onze groep was er een moslims stel en de moslima de heeft hele tour met natte kleren gezeten, echt onwijs bewondering waardig.

Na de emerald pool kregen wij een heerlijke lunch bestaande uit allaal thaise gerechen. Elk gerecht was echt thais pittig maar gelukkig kregen we grote flessen water bij het eten.

Na het eten weer het busje in en naar het resort.
Helaas moeten wij onze koffers inpakken want wij vliegen morgen naar de laatste bestemming : Bangkok.

Groetjes

Rick en Julia

• 01 Augustus 2016 - 13:15

Petra:

Super benieuwd naar de foto's!

• 02 Augustus 2016 - 18:00

Elma:

Wat hebben jullie veel gedaan en gezien. Schitterend. De start was moeizaam maar dit heeft het wel goed gemaakt. Ik heb vandaag jullie kaart ontvangen. Leuk en bedankt